Eκδρομη στην αρχαία Μεσσήνη και Καλαματα. από το Λύκειο των Ελληνίδων Αργους

Την Κυριακή 10/6/2018 πραγματοποιήσαμε εκδρομή και επίσκεψη στην αρχαία Μεσσήνη και την Καλαμάτα. Στις 7 το πρωί από τη λαϊκή αγορά του Αργούς ξεκίνησε το πούλμαν της “χαράς” για την εκδρομή με τα μέλη και τους φίλους του Λυκείου Ελληνίδων.

Στις 9 περίπου φτάσαμε  στο χώρο της  ξενάγησης την αρχαία Μεσσήνη έναν από τους εντυπωσιακότερους αρχαιολογικούς χώρους της πατρίδας μας ,ένας χώρος μία ολόκληρη πολιτεία με μνημεία εξαιρετικού κάλλους και αρχιτεκτονικής.

Η πόλη ιδρύθηκε  το 370 π.Χ._369 π.Χ από το Θηβαίο στρατηγό Επαμεινώνδα και πήρε το όνομα της από την κόρη του βασιλιά του ΑργουςΤριοπα τη μυθική βασίλισσα Μεσσήνη. Η πόλη παρέμεινε πολιτιστικό κέντρο κατά τα ρωμαϊκά χρόνια.

Οι πρώτες ανασκαφές άρχισαν από γαλλική αποστολή το 1831 και συνεχίστηκαν από το Θεμιστοκλή Σοφούλη το 1895. Από το 1909 τις ανασκαφές συνέχισε ο Γ. Οικονόμου και από το 1986 ο καθηγητής Πέτρος Θέμελης. Τα κυριότερα μνημεία που έχουν ανακαλυφθεί και είναι επισκέψιμα είναι το Ασκληπιείο,το Θέατρο,η Κρηνη Αρσινόη, η Ιερά Διός Σωτήρος το Στάδιο, το Γυμνάσιο. Κοντά στον αρχαιολογικό χώρο λειτουργεί ένα μικρό μουσείο που στεγάζει κάποια από τα ευρήματα.

Η ξενάγηση από τον ξεναγό,αρχαιολόγο ήταν άψογη,ο χώρος ονειρεμένος και η ικανοποίηση και χαρά όλων μας περπατώντας ανάμεσα στα αρχαιολογικά ευρήματα και στη γη των αρχαίων μας προγόνων. Συγχαρητήρια σε όλους όσους μόχθησαν και μοχθούν να κρατήσουν αυτό το χώρο καθαρό,περιποιημένο και κάθε χρόνο με νέα ευρήματα.

Η ώρα έφτασε 12 και παρά την πεζοπορία και τη σχετική κούραση όσα είδαμε μας αποζημίωσαν. Ακολούθησε η επίσκεψη στη νέα Ιερά Μονή της Παναγίας του Βουλκάνου. Η παλαιά μονή στην κορυφή του όρους Ιθώμη εγκαταλείφθηκε λόγω κρύου και δυσκολίας στην ανάβαση.Το 1625 οι μοναχοί αγόρασαν μια έκταση και ίδρυσαν τη νέα μονή.Το μοναστήρι γιορτάζει την 15η Αυγούστου και στις 19  και 20 Αυγούστου σε ανάμνηση του θαύματος της Παναγίας το 1755 που έσωσε την πόλη από την πανούκλα. Αφού προσκυνήσαμε την εικόνα της Παναγίας και πήραμε την ευλογία του γέροντος αναχωρήσαμε για την πρωτεύουσα της Μεσσηνίας την Καλαμάτα.
Η πρωτεύουσα της Μεσσηνίας η πανέμορφη Καλαμάτα μας υποδέχθηκε με το δροσερό θαλασσινό αεράκι,τη κίνηση και τη ζωντάνια της. Κοντά στη θάλασσα στα μικρά ταβερνάκια απολαύσαμε το μεσημεριανό μας γεύμα.

Στην Καλαμάτα  επισκεφθήκαμε το πάρκο των Σιδηροδρόμων το μεγαλύτερο στο είδος του για την Ελλάδα και βραβευμένο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε για να προσκυνήσουμε τον ιερό Ναό της Υπαπαντής του Χριστού,τη μητρόπολη της πόλης, στον αύλειο χώρο θαυμάσαμε τις προτομές των μητροπολιτών της Μεσσηνίας.

Μία μικρή βόλτα στην παλιά πόλη και προσκύνημα στην εκκλησία των Αγίων Αποστολων, ένα μικρό βυζαντινό ναό (μέσα 11ου και 12ου αιώνα) και τοιχογραφίες του 14ου αιώνα. Εδώ ευλογήθηκε η  επαναστατική σημαία και ξεκίνησε η επανάσταση στη νότια Πελοπόννησο. Τα αξιοθέατα της πόλης παρά πολλά άλλα δυστυχώς ο χρόνος λιγοστός. Γεμάτοι εικόνες, ικανοποίηση και χαρά πήραμε το δρόμο της επιστροφής με την υπόσχεση για μια δεύτερη επίσκεψη στην πρωτεύουσα της Μεσσηνίας.
Θα πρέπει να ευχαριστήσουμε και να συγχαρούμε την Α.αντιπροεδρο κ.Βετα Κοντού για την προετοιμασία,την ενημέρωση και όλο το πρόγραμμα της εκδρομής,τη Β αντιπρόεδρο κ.Στελλα Λιολιτσα για τη βοήθεια στη διοργάνωση και όλο το Δ.Σ. που την αγκάλιασε και συμμετείχε. Ευχαριστούμε τα μέλη και τους φίλους μας που μας εμπιστεύθηκαν.

Σας περιμένουμε την Τετάρτη 27/6/2018 στις 8 το βράδυ στην πλατεία του Αγίου Πέτρου και θαυμάσετε την ελληνική παράδοση μέσα από τη μουσική ,το χορό και τη φορεσιά .

Στις 30/6/2018 στην πλατεία της λαϊκής αγοράς στο φεστιβάλ χορωδιών .Χορωδίες από τη Ρουμανία ,την Κων/πόλη,τη Θεσσαλονίκη μαζί με την παραδοσιακή χορωδία του Λυκείου των Ελληνίδων Αργούς μας μεταφέρουν κάθε μία τη μουσική παράδοση της πατρίδας της.

Τελευταία στις 4/7/2018 στον Προφήτη Ηλία του Κουτσοποδιου σε ένα δροσερό,πράσινο περιβάλλον το παράρτημα του Λυκείου των Ελληνίδων Αργούς  στο Κουτσοπόδι θα μας παρουσιάσει χορούς και τραγούδια από όλη την Ελλάδα.

Σε όλες τις εκδηλώσεις η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σας ευχόμεθα καλό καλοκαίρι και σας περιμένουμε να παρακολουθήσετε και να χειροκροτήσετε τη δουλειά όλων μας για τη χρονιά που τελεώνει