Το Λύκειο Ελληνίδων Αργους στην Κύπρο (23-07-2005)

a20050723

ΑΡΓΟΛΙΔΑ

23-07-2005

ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΜΕ ΤΟ ΑΡΓΟΣ, ΕΠΙΣΚΟΠΗ

ΠΑΝΕ τέσσερα χρόνια από τότε που η Επισκοπή Κύπρου αδελφοποιήθηκε με το Δήμο Αργους. Κι αυτό γιατί οι αρχαίοι πρόγονοι μας σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, έφθασαν στην Κύπρο και ίδρυσαν το Κούριο, που είναι ενας από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους του νησιού.

Διπλά αδέλφια μας λοιπόν οι Κύπριοι, άλλοτε επισκέπτονται το Αργος και άλλοτε οι Αργείοι την Κύπρο.

Έτσι κι εμείς προσκληθήκαμε με το Λύκειο Ελληνίδων Άργους να πλαισιώσουμε τις καλοκαιρινές τους εκδηλώσεις χορεύοντας ελληνικούς χορούς και αν ενώσουμε τα χέρια σ’ ένα ελληνικό και κυπριακό γλέντι, όπως έλεγε το πρόγραμμα.

Ήταν προσκεκλημένοι επίσης η Ελληνική Παράδοση από το Αργος και ο Πολιτιστικός Σύλλογος ΄΄ η Πρόοδος ΄΄ από την Κρεμαστή Ρόδου.

Εκπροσώπησαν το Δήμο Αργους η αντιδήμαρχος κ. Βίκυ Καχριμάνη και ο κ. Δημ. Μπέγκος μετά των συζύγων των…

Φθάνοντας στο αεροδρόμιο της Λάρνακας το πρωί του Σαββάτου ( 16-7-05 ) μας περίμεναν και μας καλωσόρισαν ο κ. Δημ. Μουαίμης πρόεδρος του πολιτιστικού τμήματος της κοινότητας Επισκοπής με ομάδα εκπροσώπων του κοινοτικού συμβουλίου. Καταλύσαμε στο ξενοδοχείο ΄΄ Επισκοπιανά ΄΄ που είναι τεσσάρων αστέρων. Εκεί, το απόγευμα, πλάι στην πισίνα και με φόντο τον κόλπο της Επισκοπής τα παιδιά μας ξεκίνησαν τις πρόβες. Τα πρώτα χειροκροτήματα τα δέχτηκαν από τους ενοίκους του ξενοδοχείου οι οποίοι είχαν βγει στα μπαλκόνια φωτογράφιζαν, βιντεοσκοπούσαν και θαύμαζαν την ομάδα μας.

Λίγο αργότερα ντυθήκαμε επίσημα για να γνωρίσουμε τον κοινοτάρχη και όλο το συμβούλιο στο κοινοτικό κατάστημα. Μας πρόσφεραν ανθοδέσμες και λουλούδια, ανταλλάξαμε ιδέες και φιλοφρονήσεις. Ήταν πολύ θερμό το καλωσόρισμα τους. Οι φωνές τους αντηχούν ακόμη στ΄αυτιά μας μ’ αυτό το χαρακτηριστικό ιδίωμα της Κυπριακής διαλέκτου, που όλοι αγαπήσαμε.

Το πρωί της Κυριακής μας βρήκε να ξεναγούμεθα από τον εκπαιδευτικό και πρόεδρο του πολιτ. Τμήματος Επισκοπής κ. Δημ. Μουαίμη, στο αρχαίο Κούριο. Πρώτα στο ναό του Απόλλωνα Υλάτη προστάτη των δασών και στον γύρω αρχαιολογικό χώρο.

Κατόπιν επισκεφθήκαμε το αρχαίο θέατρο του Κουρίου με καταπληκτική θέα στη θάλασσα, το οποίο έχουν αναστηλώσει και είναι υπο την προστασία της UNESVO, όπως και άλλες αρχαιότητες της Κύπρου. Δοκιμάζοντας τα παιδιά μας να χορέψουν τραγουδώντας, θαυμάσαμε τη χάρη με την ακουστική του χώρου.

Συνεχίσαμε την ξενάγηση στην οικία Ευπολίου, όπου βρίσκονται θαυμάσια διατηρημένα ψηφιδωτά, ανάμεσα στα οποία και η κτήσις, έμβλημα της κοινότητας. Όλα αυτά προστατεύονται από το στέγαστρο της Unesco. Ο ήλιος έκαιγε. Έτσι όταν καταβήκαμε για φαγητό στην παραλία Κουρίου ορισμένοι δροσίστηκαν στα σμαραγδένια νερά του κόλπου.

Απόγευμα. Οι ετοιμασίες γιαν την βραδυνή εκδήλωση στο κατακόρυφο. Πρόβες, αγωνία, ντύσιμο με τις κατάλληλες φορεσιές ( Θρακιώτικες ) και στις εννέα είμασταν όλοι έτοιμοι για τη μεγάλη βραδιά. Αφού προλόγισε ο κ. Μουσαίμης άρχισε η γιορτή.

Ζωντανή ορχήστρα, τραγούδια κυπριακά και τσιαττιστά. Κόσμος πολύς σε μια τεράστια πλατεία. Και το γλέντι άρχισε. Από τα νησιά του Αιγαίου στους χορούς της Θράκης, από τα κυπριακά τραγούδια στη σούστα της Ρόδου από το λαϊκό πρόγραμμα στους λεβέντικους χορούς της Πελοποννήσου.

Η ομάδα μας ντυμένη τώρα με φουστανελλοφόρους και Αργειτοπούλες ξεσήκωσε μικρούς και μεγάλους. Η αποθέωση ήλθε όταν τα κορίτσια μας τραγουδώντας το ΄΄ χελιδονάκι ΄΄ , τα αγόρια σχημάτισαν πυραμίδα πατώντας ο ένας στους ώμους του άλλου. Ζωηρά χειροκροτήματα και επευφημίες σφυρίγματα και ζηρωκραυγές, μπράβο και συγχαρητήρια αντήχησαν στην πλατεία. Καταπληκτική η εμφάνιση της ομάδας μας, που μας έκανε υπερήφανους σαν συνοδούς και ιδιαιτέρως την πρόεδρο του συλλόγου κα. Αγγ. Σχοινοχωρίτου όπως και τον δάσκαλο τους κ. Βασ. Δημητρόπουλο που ήταν παρών.

Πρωινό της Δευτέρας ( 18-7-05 ) με επίσκεψη στη Λευκωσία. Επετειακό προσκύνημα στον Τύμβο της Μακεδονίτισσας που κρατά στη γη του τα παλληκάρια από την Ελλάδα που έδωσαν τη ζωή τους στη γνωστή τραγωδία του νησιού. Αφού μας καλωσόρισε ο διοικητής του τάγματος, μας μίλησε για το συμβάν. Ρίγη συγκινήσεως και δάκρυα καυτά άρχισαν να κυλούν στα πρόσωπα μας. Καταθέσαμε όλοι οι σύλλογοι δάφνινα στεφάνια σαν ελάχιστο φόρο τιμής γι’ αυτούς που έχασαν τη ζωή τους. Εκ μέρους του Λυκείου Ελληνίδων την κατάθεση παρακάλεσε να την κάνει ο Δημ. Τσίγκας, μέλος της χορευτικής ομάδας, που είχε υπηρετήσει στην Κύπρο για 10 μήνες. Η φόρτιση της στιγμής στο ζενίθ. Ησυχία. Ενός λεπτού σιγή. Και συνέχεια με δάκρυα στα μάτια ψάλλαμε όλοι τον Εθνικό μας Ύμνο. Ήταν το ελάχιστο που μπορούσαμε να κάνουμε.

a20050723b

Κατόπιν επισκεφθήκαμε τα Φυλακισμένα Μνήματα, στο χώρο των κεντρικών φυλακών όπου βρίσκονται θαμμένοι 13 ήρωες του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα της Κύπρου. Μια ανατριχίλα διαπέρασε το κορμί μας βλέποντας τα γυμνά κελιά και την αγχόνη. Η φωνή μας πνίγεται, τα δάκρυα αργοκυλούν, η καρδιά σφίγγεται… Γιατί; Μας μιλάει και μας εξηγεί ο φύλακας: 31 χρόνια πέρασαν από τότε και η Κύπρος είναι ακόμη διχοτομημένη, το ίδιο και η πρωτεύουσα Λευκωσία. Η νθυσία των παιδιών πρέπει κάποτε να δικαιωθεί.

Εμείς απλά εκδηλώσαμε τιμή για τους ήρωες αυτούς καταθέτοντας δάφνινα στεφάνια, τηρώντας ενός λεπτού σιγή και ψάλλοντας όλοι μαζί όπως και πριν τον Εθνικό μας Ύμνο. Τώρα εκ μέρους του Λυκείου Αργους με πολύ συγκίνηση έκανε ο κ. Δημ. Αργυρόπουλος – μέλος κι αυτός της χ.ο. που υπηρέτησε επι 14 μήνες στα ιερά χώματα της Κύπρου.

Φύγαμε από το χώρο με βαριά καρδιά για να ξεναγηθούμε στην υπόλοιπη Λευκωσία. Είδαμε τα τείχη της πόλης, την τάφρο, την πράσινη γραμμή του αίσχους, τον ιππόδρομο, το Πανεπιστήμιο, την ελληνική πρεσβεία και πολλά άλλα.

Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο αφου φάγαμε καθ’ οδόν νοστιμότατα εδέσματα, στη Χοιροκιτία όπου βρίσκονται αναστηλωμένοι νεολιθικοί οικισμοί.

Το απόγευμα επισκεφθήκαμε την γραφική Πάφο στις ακτές της οποίας γεννήθηκε η θέα Αφροδίτη.

Αντικρύσαμε το Κάστρο στο παλιό λιμάνι, είδαμε τα λογής – λογής κότερα, τα ψαροκάικα, ένα ΄΄ πειρατικό ΄΄ σκάφος.

Φοίνικες κατά μήκος της παραλίας, πάρκα, πράσινο, λουλούδια. Ωραίες καφετέριες και καταστήματα τουριστικών ειδών. Κι εμείς αποθανατίσαμε τις ομορφιές της σε φωτογραφίες στο μυαλό μας.

Το βράδυ έγινε το αποχαιρετιστήριο γλέντι με όλα τα συγκροτήματα μαζί και τους εκπροσώπους των Δήμων Επισκοπής και Αργους. Πλούσιο φαγητό με διάφορους μεζέδες, άφθονο τοπικό κρασί ή μπύρα, τραγούδια και χορός από τους ήχους της λύρας και του λαούτου, μουσικών από τη Ρόδο. Μοιράστηκαν και τα τελευταία αναμνηστικά, εδόθηκαν τηλέφωνα και διευθύνσεις.

a20050723c

Ιδιαίτερα τους ευχαριστήσαμε για τη τόσο θερμή φιλοξενία τους και τους προσκαλέσαμε να έλθουν με το σύλλογο τους στο Αργος στη Μεγάλη Γιορτή Χορών που κάνουμε προς τιμήν του πολιούχου μας Αγίου Πέτρου. Μας το υποσχέθηκαν.

Πρωινό της τελευταίας ημέρας στην Κύπρο. Τελευταία ξενάγηση στη Λεμεσσό και ψώνια διάφορα. Επίσκεψη στο μεσαιωνικό κάστρο και στην Αγία Νάπα. Στις 11.30 φύγαμε για το αεροδρόμιο Λάρνακας. Ωραία διαδρομή, καινούργιοι αυτοκινητόδρομοι, γραφικά χωριουδάκια και απομονωμένοι κολπίσκοι. Ρουφάμε ότι βλέπουμε για να τα φυλάξουμε βαθειά στη μνήμη μας και στην καρδιά μας.

Μετά από μια θαυμάσια πτήση, πήραμε το πούλμαν και αναχωρήσαμε για Αργος.

Συνεχίσαμε στο ίδιο ευχάριστο κλίμα. Πειράζοντας ο ένας τον άλλον και προσπαθώντας να μιμηθούμε τους φίλους μας Κυπρίους στην τόσο χαρακτηριστική ομιλία τους.

Έτσι, γεμάτοι πλούσιες εμπειρίες και εντυπώσεις, αντιλαμβανόμενοι τι εστί ελληνική φιλοξενία, φθάσαμε στο Αργος ευχαριστημένοι και χαρούμενοι που η αποστολή μας στην Κύπρο στέφθηκε με τόση επιτυχία. Και αυτό δεν είναι μόνο συμπέρασμα δικό μας αλλά και των αδελφών Κυπρίων οι οποίοι μας συνεχάρησαν όχι μόνο για την υψηλού επιπέδου χορευτική μας απόδοση αλλά και για το ήθος και την ευπρέπεια των παιδιών μας που αποτελούσαν την χορευτική μας ομάδα. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους συντελεστές του ταξιδιού αυτού, τόσο στο δήμο μας όσο και στην κοινότητα Επισκοπής που έγιναν αφορμή να πραγματοποιήσουμε αυτό το υπέροχο ταξίδι στη Κύπρο, το νησί της αγάπης, και του ονείρου, του χρυσοπράσινου φύλλου ριγμένο στο πέλαγος…